FAQ

VANLIGA FRÅGOR & SVAR


Vad kostar det att anlita er?


Vi har flera olika prismodeller bland annat:


  • Projektbaserat - Fast pris: Vi kommer överens med er om ett fast bindande pris för projektet.


  • Timbaserat: Ni anlitar oss per timme till ett timarvode.


  • Successfee-avtal: Det innebär att du endast betalar oss om vi når framgång i ditt ärende.


  • Månadsavgift: Ni betalar en månadsavgift som vi kommer överens om och ni får obegränsad tillgång till våra jurister under kontorstid.


Kontakta gärna oss på info(at)lawbusiness.se för att få mer information om vår prislista.


Har ni tystnadsplikt?

Ja vi använder oss av tystnadsplikt. All information som lämnas till oss behandlas konfidentiellt. Vi vidarebefordrar aldrig dina kontaktuppgifter eller den information du lämnar till oss. Tystnadsplikten gäller all personal, även praktikanter, oavsett om de har direkt eller indirekt kontakt med dig som klient. Den gäller också för tolkar och översättare som arbetar på uppdrag av Law & Business Group Sweden AB.


Vad skiljer er från andra byråer?

Vi är inte bara jurister utan också entreprenörer vilket gör att vi arbetar kreativt och hela tiden försöker finna lösningar på det ni vill ha hjälp med. Vi vet att ärenden eller processer som drar ut på tiden brukligen inte är fördelaktig för någon av parterna. Därför är vi drivande och arbetar för att få våra klienters ärenden lösta så fort som möjligt, vilket gör att när vi åttagit oss ett ärende prioriterar vi detta ärende tills frågan är löst.


Vi arbetar ständigt med att försöka göra så att våra klienter känner sig välkomna och har förtroende för oss. Det är vårt jobb att stå vid din sida. Och vi är engagerade och passionerade. Hos oss vill vi att du ska få rådgivning på samma sätt som du hade fått av en nära vän eller god släkting som besitter juridisk kompetens.


Dessutom kan du nå oss genom vår chat. Om du vill chatta med en jurist eller en rådgivare är Law & Business  Group Sweden  AB en bra juristbyrå för dig.


Juristbyrå med chatt? Vilka öppettider har er chat?

Att chatta med en jurist eller rådgivare är möjligt när chatten är igång/online. De gånger chatten är inställd på offline har du möjlighet att skicka ditt meddelande direkt i chatten och få svar skickad  till din mail. Läs mer om funktionen chatta med en jurist under fliken chatt.


Hur förbereder jag mig bäst inför ett möte med er?

Beskriv gärna innan så utförligt som möjligt vad du vill ha hjälp med när du bokar möte eller skickar in en fråga, för på så vis kan våra jurister förbereda mötet bättre vilket gynnar dig som kund/klient i slutändan. Du kommer få ut mer av ditt möte om du redan innan talat om vad du behöver hjälp med.